Niedziela, 28 listopada 2021

Nowe inwestycje w strefie Opportunity Zone

28 października 2021

W tym artykule zbadamy niektóre z tego, co musisz wiedzieć teraz o Qualified Opportunity Zones(QOZs), które powstały wraz z nie tak odległą 2017 Tax Cuts and Jobs Act.

Po pierwsze, celem QOZs jest zachęcanie do inwestycji w wyznaczonych obszarach gospodarczych. Zachęta podatkowa zachęca do reinwestowania krótkoterminowych i długoterminowych zysków kapitałowych na takich obszarach.

Zapisz się na

nasz BEZPŁATNY biuletyn emailowyNie

przegap naszych najlepszych treści.Wpisz adres email *Podajadres emailZapisz
się

Takie zyski, jeśli zostaną ponownie zainwestowane w ciągu 180 dni, kwalifikują się do odroczenia, a nawet do um


orzenia.

Nastąpiło pewne rozszerzenie zasady 180 dni w środowisku COVID-19 (zawiadomienie 2020-39, zawiadomienie 2021-10).

Jedna ze strategii koncentruje się na wybieraniu długoterminowych zysków do odroczenia, kiedy to uwalnia długoterminowe straty kapitałowe w celu skompensowania krótkoterminowych zysków kapitałowych ("Three Years of Opportunity Zones and Outlook for 2021", bloombergtax.com, 11/20/20; https://news.bloombergtax.com/daily-tax-report/three-years-of-opportunity-zones-and-outlook-for-2021). Jeśli inwestor przystąpiłby do programu wcześnie, możliwe byłoby umorzenie nawet 15 procent zysków kapitałowych podatnika.

Testem dla 15-procentowego przebaczenia jest to, czy inwestycja będzie utrzymywana przez siedem lat do 31 grudnia 2026 roku. Jak piszemy w 2021 roku, nawet nowe inwestycje mogą kwalifikować się do 10-procentowego przebaczenia zysków zgodnie z zasadą, która wymaga, aby inwestycja była utrzymywana przez pięć lat do 31 grudnia 2026 roku.

Ta kluczowa data jest niewiele więcej niż pięć lat od nas, jak piszemy w drugiej połowie 2021 roku. W związku z tym, inwestycje muszą być dokonane do końca 2021 roku, aby kwalifikować się do odroczenia zysków w jakimkolwiek stopniu zgodnie z obecnie obowiązującym prawem.

Zyski kapitałowe kwalifikujące się do odroczenia obejmują zyski giełdowe i zyski kapitałowe z nieruchomości. Chodzi o to, że inwestycje są kierowane do określonych obszarów biznesowych. Źródło zysków kapitałowych może być różne.

Odroczone zyski, z wyjątkiem spełnienia zasad for forgiveness zysku 15 procent lub 10 procent, rolki z powrotem do dochodu podlegającego opodatkowaniu w dniu 31 grudnia 2026 roku. Jednym z ogólnych problemów jest tutaj koncentracja dochodu w jednym roku, 2026, z wyjątkiem sprzedaży okresowych, które mogłyby zminimalizować odroczenie i unieważnić aspekty przebaczenia zysków. W przypadku inwestycji utrzymywanych przez 10 lat, istnieje perspektywa braku zysku podlegającego opodatkowaniu.

Tak więc, istnieją zasadniczo trzy korzyści z nowych inwestycji w 2021 roku:

  • początkowe odroczenie zysków
  • pewna perspektywa odpuszczenia 10 procent starego reinwestowanego zysku, jeśli nowa inwestycja będzie utrzymywana przez pięć lat do końca 2026 roku
  • brak zysku z inwestycji per se przy założeniu bardzo długiego okresu posiadania.

Należy pamiętać, że inwestowanie po 2021 roku nie będzie miało dostępu do 10-procentowej zachęty do odpuszczenia zysków, która wymaga pięcioletniego okresu posiadania do końca 2026 roku. Nie dziwi więc, że toczy się spora dyskusja na temat liberalizacji prawa w jego obecnym kształcie (trzy propozycje są odnotowane w "Legislation Would Extend OZ Incentive by Creating Subsequent Designation Rounds", Opportunity Zone Resource Center, novoco.com, 8/10/21).

Ostatnie wydarzenia

IRS poszedł na ustępstwa w zakresie ulg czasowych dotyczących różnych szczegółowych zasad: 30-miesięcznego okresu znacznej poprawy, 90-procentowego standardu inwestycyjnego, bezpiecznej przystani dla kapitału obrotowego i 12-miesięcznego okresu reinwestycji (Notice 2021-10).

IRS potwierdził, że zmiany w spisie ludności w 2020 r. nie mają wpływu na wcześniej ustalone granice kwalifikowanych stref możliwości, które były oparte na spisie ludności z 2010 r. (Announcement 2021-10). IRS wydał kilka poprawek retroaktywnych do ostatecznych przepisów dotyczących QOZ, T.D. 9889, w szczególności zasadę bezpiecznej przystani dla kapitału obrotowego. Korekty obowiązują od 5 sierpnia 2021 r. i mają zastosowanie od 13 stycznia 2020 r. lub po tej dacie (dokument FR 2021-16663 i 2021-16664, 86 FR 42715, 42716; https://www.federalregister.gov/documents/2021/08/05).

W styczniu 2021 roku IRS wydał najnowszy formularz 8996, "Qualified Opportunity Fund". IRS wydał korektę dotyczącą qualified opportunity zones w instrukcji do formularza 8949 Sales and Other Dispositions of Capital Assets ("Corrections to the 2020 Instructions for Form 8949", IRS.gov) w 2020 roku.

IRS wydał orzeczenie o zwolnieniu z obowiązku terminowego składania zeznań dla spółki LLC, która sama potwierdziła swój status jako qualified opportunity fund (PLR 202116011, 4/23/21; zob. też PLR 202103013, 1/22/21). U.S. Government Accountability Office wezwało do przedstawienia większej ilości danych i raportów na temat funkcjonowania stref możliwości ("Opportunity Zones: Improved Oversight Needed to Evaluate Tax Expenditure Performance", GAO-21-30, gao.gov, 11/9/20).

Ochrona zachęty do tworzenia QOF - jedna perspektywa

Czy zasady się zmieniają? W wielu dyskusjach na temat "zielonej księgi" proponowanych przepisów administracji Bidena, nie słyszymy, aby przepisy dotyczące QOZ były przedmiotem poprawek.

Wiele przepisów koncentruje się na zwiększeniu podatków od zysków kapitałowych, szczególnie dla osób zamożnych, a niezbyt zamożni mają dobry rok. Istnieje pewna perspektywa wyeliminowania lub złagodzenia naszej tradycyjnej zasady step-up w momencie śmierci, a nawet pewna perspektywa, że śmierć będzie powodować zyski. Zamiana nieruchomości inwestycyjnych może nawet podlegać opodatkowaniu.

Większe podatki od zysków kapitałowych mogą dobrze wróżyć, jeśli chodzi o zachęcanie do odraczania zysków poprzez QOF. Istnieje jednak problem "łączenia dochodów". Odroczenie QOZ następuje pod koniec 2026 r., co stwarza perspektywę uzyskania dużego zysku kapitałowego w jednym roku (Sec. 1.1400Z-2(b)(1)(B)). Propozycja Bidena, między innymi, sugeruje zwiększenie podatku od dużych zysków kapitałowych, co może zniechęcać do inwestowania w QOZ.

Jakie są perspektywy nałożenia przez propozycje Bidena szczególnie wysokiego podatku od dużych zysków w 2026 r. i jaki wpływ taki podatek mógłby mieć na inwestycje w QOZ?

W opinii autora, gdy tematem jest podatek od dużych zysków, należy rozważyć ewentualne wyjątki lub specjalne zasady dla dużych odroczeń QOZ, które mogą się odwrócić w ciągu jednego roku. W przeciwnym razie propozycje dotyczące podatku od dużych zysków mogą stanowić czynnik zniechęcający do inwestowania w QOZ.