Czwartek, 7 grudnia 2023
Trwająca pandemia zwiększyła popyt na sprzedaż bezpośrednią konsumentom (DTC), zwracając uwagę na branżę i przepisy dotyczące podatku od sprzedaży.
Niektóre z najważniejszych wyzwań związanych z przestrzeganiem przepisów, przed jakimi stoją Twoi klienci sprzedający alkohol, obejmują prawa dotyczące koktajli na wynos, dostawców zewnętrznych, powiązań gospodarczych, firm realizujących zamówienia i innych. Czytaj dalej, aby poznać szczegóły.
Chociaż Stany Zjednoczone są ogólnie w lepszym położeniu niż rok temu, utrzymująca się pandemia koronawirusów nadal stanowi wyzwanie dla niektórych tradycyjnych modeli biznesowych. Wraz z ponownym wzrostem liczby zachorowań na COVID-19, stany, hrabstwa i miasta ponownie rozważają mandaty na maski i wymagania dotyczące dystansu społecznego. Jest to szczególnie dotkliwe dla przemysłu spożywczego.
Jedzenie na wynos było ratunkiem dla firm (i konsumentów) w czasie pandemii, podobnie jak złagodzone ograniczenia dotyczące koktajli na wynos. Wiele stanów zezwoliło restauracjom i barom na sprzedaż alkoholu na wynos, jeśli nie mogły one obsługiwać klientów na miejscu.
Ponieważ niebo się nie zawaliło, wiele stanów zdecydowało się na stałe zezwolić na sprzedaż alkoholu z dostawą i na wynos. Polityka "alkohol na wynos" została powszechnie przyjęta, ale może skomplikować przestrzeganie przepisów przez firmy, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi zewnętrzna firma kurierska.
Podobnie jak w branży restauracyjnej, dostawcy usług transportowych, takich jak Uber, skorzystali z możliwości dostarczania alkoholu dla sprzedawców żywności i napojów. Pomogło to utrzymać paliwo w samochodzie podczas dłuższych pobytów w domu zamówień. Stanowe przepisy dotyczące pośredników na rynku generalnie wymagają od nielicencjonowanych usługodawców będących osobami trzecimi, aby pobierali i odprowadzali podatek w imieniu indywidualnych sprzedawców. Przepisy te stoją jednak w sprzeczności z przepisami stanowymi regulującymi sprzedaż alkoholu, które wymagają, aby koncesjonariusze (np. restauracja) kontrolowali sprzedaż alkoholu oraz pobierali i odprowadzali wszystkie związane z tym podatki.
W związku z tym, że w niektórych częściach kraju prawo "alcohol-to-go" jest już obowiązujące, stany ponownie oceniają wzajemne relacje między prawem alkoholowym i rynkowym. Kluczowe rozważania obejmują:
Oczywiście, wielu konsumentów mieszka w stanach, w których sprzedaż alkoholu z dostawą lub na wynos jest zabroniona. Dla nich zakupy przez Internet stały się kluczowe.
Internet od lat jest integralnym kanałem sprzedaży dla sprzedawców alkoholu, a w ciągu ostatnich 18 miesięcy stał się nim jeszcze bardziej. Oczekuje się, że do końca 2021 roku sprzedaż alkoholu online w Stanach Zjednoczonych przewyższy sprzedaż w Chinach - największym na świecie rynku alkoholu online.
Przełomowe orzeczenie Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych w sprawie South Dakota v. Wayfair, Inc. (21 czerwca 2018 r.) nie od razu wywrócił branżę alkoholową do góry nogami, ale skutki tej decyzji mają wpływ na sprzedaż bezpośrednią w wielu częściach kraju.
Decyzja Wayfair obaliła długotrwałą zasadę fizycznej obecności, która uniemożliwiała stanom opodatkowanie firm spoza stanu. W skrócie, upoważniła ona stany do oparcia zobowiązania podatkowego z tytułu podatku od sprzedaży wyłącznie na działalności gospodarczej sprzedawcy na odległość w danym stanie (aka, economic nexus). Sprzedawcy spoza stanu, których sprzedaż do danego stanu przekracza próg ekonomicznego powiązania, są teraz zobowiązani do rejestracji i przestrzegania wszystkich odpowiednich przepisów dotyczących podatku od sprzedaży.
Ze względu na charakter swojej sprzedaży, podmioty wysyłające wino w systemie DTC były już zobowiązane do rejestracji w celu naliczania podatku od sprzedaży w większości stanów nawet przed decyzją Wayfair. Jednak przepisy dotyczące powiązań gospodarczych w niektórych stanach i miastach mogą mieć i mają wpływ na sprzedawców alkoholu w nieoczekiwany sposób.
Na przykład, winiarnie sprzedające na Florydzie muszą teraz zarejestrować się w celu pobierania i odprowadzania podatku od sprzedaży oprócz podatku akcyzowego. Inne jurysdykcje, które należy obserwować to Kalifornia, Chicago, Kolorado, Illinois, Iowa, Luizjana, Minnesota, Teksas i Waszyngton, D.C.
Fulfillment Houses odgrywają kluczową rolę dla wielu internetowych sprzedawców alkoholu, którym brakuje zasobów do przechowywania i wysyłania swoich produktów bezpośrednio do konsumentów w całym kraju. Zasadniczo są to centra logistyczne, które odbierają zamówienia, a następnie pakują i wysyłają wino (a także piwo i alkohole wysokoprocentowe, jeśli jest to dozwolone), a firmy te nie są uważane za detalistów i dlatego nie są odpowiedzialne za pobieranie i odprowadzanie odpowiednich podatków.
Wraz z rosnącą sprzedażą DTC i rosnącą rolą firm realizujących zamówienia w dystrybucji, kilka stanów chce ściślej regulować działalność firm realizujących zamówienia. Na przykład Kentucky niedawno wyraźnie zezwoliło im na prowadzenie działalności w tym stanie (już były, ale teraz jest to oficjalne), a Alabama, Kansas i Tennessee zezwoliły na ich działalność. Spodziewamy się, że inne stany podążą za tym trendem.
Powyższe kwestie podkreślają, dlaczego dla sprzedawców napojów alkoholowych kluczowe jest kultywowanie zgodności w czasie rzeczywistym, a to tylko wierzchołek góry lodowej. Inne problemy, z którymi borykają się dziś sprzedawcy DTC, to m.in: