Niedziela, 17 października 2021

Wskazówka dla Excela 2007 #1: Spraw, aby Twoje dane były widoczne dla innych użytkowników Excela, zapisując je w formacie Excela 97-2003

10 października 2021

Pliki utworzone przez program Excel 2007 mają nowy format .xlsx. Żadna inna wersja programu Excel nie może ich odczytać, chyba że zostanie zainstalowany specjalny pakiet kompatybilności.

Jeżeli planujesz udostępniać pliki programu Excel 2007 innym użytkownikom programu Excel, możesz ustawić w programie Excel 2007 automatyczne zapisywanie plików w formacie programu Excel 97-2003. Dzięki temu inni użytkownicy programu Excel, którzy nie uaktualnili go do wersji 2007, będą mogli odczytywać Twoje pliki.

Jak ustawić w programie Excel 2007 automatyczne zapisywanie plików w formacie programu Excel 97-2003:

  1. Uruchom program Excel 2007. Otwórz pusty arkusz.
  2. Kliknij przycisk Office u góry po lewej stronie (ten z czterokolorowym logo Windows 2003). Spowoduje to wyświetlenie menu z: Nowy â Otwórz â Konwertuj - Zapisz â Zapisz jako itd.
  3. W dolnej części okna kliknij na przycisk âExcel Optionsâ. Po lewej stronie znajduje się lista opcji z nagłówkiem âPopularneâ.
  4. Kliknij na czwartą w dół â Zapisz. Na prawo od Zapisz znajduje się napis: "Zapisz pliki w tym formacie". W polu jest napisane "Excel Workbook (*.xlsx)".
  5. Kliknij na strzałkę w dół po prawej stronie pola. Pojawia się lista.
  6. Klikamy na czwartą pozycję â "Excel 97-2003 Workbook (*.xls)".
  7. Kliknij przycisk OK w dolnej części okna.

Aby sprawdzić, czy zmiana zadziałała:

Powinieneś teraz znaleźć się z powrotem w pustym arkuszu Excela. Ponownie kliknij kolorowy przycisk Office. Tym razem wybierz: Zapisz jako. Pojawi się okno Zapisz jako. Na dole powinno być napisane: Zapisz jako skoroszyt typu Excel 97-2003.