Czwartek, 7 grudnia 2023

IRS twierdzi, że sezon składania zeznań podatkowych w 2015 r. jest bardzo udany

8 września 2023

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez IRS 6 lutego, w okresie od 20 stycznia, dnia otwarcia sezonu składania zeznań podatkowych w 2015 roku, do 31 stycznia, IRS otrzymał ponad 14 milionów indywidualnych zeznań podatkowych, co stanowi 25,6-procentowy wzrost w stosunku do 11,2 miliona zeznań, które agencja podatkowa otrzymała w tym momencie w ubiegłym roku.

IRS zauważył jednak, że wzrost liczby zeznań w tym roku w porównaniu z rokiem ubiegłym wynika z faktu, że sezon podatkowy 2014 rozpoczął się z 10-dniowym opóźnieniem z powodu 16-dniowego zamknięcia rządu federalnego w październiku 2013 roku.

Spośród tych 14 milionów zeznań, 13,3 miliona - lub 95 procent - zostało złożonych elektronicznie do tej pory w tym roku. Wysoki odsetek osób składających zeznania drogą elektroniczną nie jest zaskoczeniem, ponieważ IRS w ostatnich latach zdecydowanie zachęcał podatników do korzystania z tej drogi składania zeznań zamiast wysyłania zeznań w formie papierowej.

"Zachęcamy podatników do składania zeznań drogą elektroniczną, ponieważ jest to najszybszy, najbezpieczniejszy i najdokładniejszy sposób składania zeznań oraz najszybszy sposób na uzyskanie zwrotu" - powiedział w pisemnym oświadczeniu komisarz IRS John Koskinen.

Agencja podkreśliła, że podatnicy otrzymają swój federalny zwrot szybciej, korzystając z programu IRS Free File z opcją bezpośredniej wpłaty. Osoby fizyczne mogą sprawdzić status swojego zwrotu, korzystając z narzędzia "Gdzie jest mój zwrot?" na stronie internetowej agencji. Jak dotąd w tym sezonie podatkowym IRS wydał 7,6 miliona zwrotów o wartości 26,8 miliarda dolarów, a średnia kwota zwrotu wyniosła 3 539 dolarów. Ponad 96 procent wszystkich zwrotów - 7,3 miliona zwrotów o wartości 26,2 miliarda dolarów - zostało bezpośrednio zdeponowanych na kontach podatników.

Nadwyrężony cięciami budżetowymi i zmniejszającą się liczbą pracowników, IRS kieruje więcej podatników na swoją stronę internetową, aby spróbować zmniejszyć obciążenie swojego źle wyposażonego call center, powiedział niedawno Koskinen w wywiadzie dla USA Today.

IRS był nękany przez redukcję funduszy o 1,2 miliarda dolarów w ciągu ostatnich pięciu lat. Budżet agencji na rok budżetowy 2015 został ostatnio zmniejszony o 346 milionów dolarów w porównaniu z rokiem budżetowym 2014 do 10,9 miliarda dolarów. Koskinen powiedział Senackiej Komisji Finansów na początku tego miesiąca, że całkowita redukcja w stosunku do ubiegłego roku jest w rzeczywistości bliższa 600 milionom dolarów, biorąc pod uwagę wzrost obowiązkowych kosztów o 250 milionów dolarów i inflację.

Z powodu cięć budżetowych, IRS spodziewa się stracić w tym roku około 3.000 dodatkowych pełnoetatowych pracowników, co daje łączną redukcję pełnoetatowego personelu od roku budżetowego 2010 do ponad 16.000. W rezultacie IRS spodziewa się, że prawie połowa połączeń otrzymanych w tym sezonie podatkowym pozostanie bez odpowiedzi. Czas oczekiwania dla tych, którzy się dodzwonią, przekroczy 30 minut.

"To trudny rok" - powiedział Koskinen w zeszłym miesiącu dla USA Today. "Staramy się przenieść jak najwięcej osób [online]. W zeszłym roku od 15 do 18 procent naszych telefonów dotyczyło osób proszących o informacje na temat zwrotu pieniędzy lub transkrypcji, które mogli uzyskać online".

Plan wydaje się działać, zgodnie z danymi IRS. Strona IRS.gov była w tym roku odwiedzana ponad 65 milionów razy, co stanowi wzrost o 49 procent w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.