Czwartek, 7 grudnia 2023
W 2022 r. klienci Państwa firmy sprzedającej alkohol będą prawdopodobnie poddawani wzmożonym kontrolom w celu zapewnienia zgodności z federalnymi, stanowymi i lokalnymi wymogami podatkowymi.
Przewidujemy dalsze rozprzestrzenianie się targowisk i aplikacji dostawczych, co sprawi, że państwa będą musiały zmagać się z regulacjami prawnymi. Państwa, które do tej pory wahały się, czy zająć stanowisko w sprawie sprzedaży na wynos i z dostawą, prawdopodobnie podejmą decyzję, natomiast państwa zakazujące bezpośredniej sprzedaży alkoholi będą odczuwały presję, by złagodzić obowiązujące przepisy.
Państwa mogą starać się lepiej zrozumieć rolę firm realizujących zamówienia i określić, czy skorzystałyby one z dodatkowych regulacji. Wreszcie, w 2022 roku może dojść do zmian prawnych w zakresie dyskryminujących detalistów przepisów dotyczących bezpośrednich klientów. Czytaj dalej, aby poznać więcej szczegółów.
W dniu 9 kwietnia 2020 r. liczba rezerwacji w restauracjach online spadła z milionów do zera, ponieważ w Australii, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech, Irlandii, Meksyku i Stanach Zjednoczonych zaczęły obowiązywać blokady ustanowione w celu spowolnienia rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19. Sprzedaż żywności i alkoholu na wynos i z dostawą pomogła wielu restauracjom przetrwać i doprowadziła do gwałtownego rozwoju rynku i aplikacji do sprzedaży z dostawą, które łączą firmy z branży z głodnymi i spragnionymi konsumentami.
Jeff Carroll, dyrektor generalny ds. napojów alkoholowych w firmie Avalara, uważa, że korzystanie z aplikacji dostawczych i dostawców zewnętrznych (TPP) będzie nadal rosło, podczas gdy "agencje alkoholowe będą nadal starały się dostosować przepisy i egzekwować ich przestrzeganie". Agencje alkoholowe mają zasadniczo dwie możliwości:
Wiele stanów i samorządów lokalnych zezwoliło restauracjom, barom, browarom, gorzelniom, winiarniom, a nawet niektórym sklepom na sprzedaż alkoholu z dostawą lub na wynos podczas blokad COVID-19. W wielu przypadkach dotyczyło to także koktajli.
W kilku stanach tymczasowe przepisy dotyczące koktajli na wynos przestały obowiązywać, ale kilka stanów przedłużyło ich obowiązywanie, a w chwili obecnej 19 stanów i Dystrykt Kolumbii wprowadziły je na stałe. W miarę jak pandemia COVID-19 przekształca się w coś bardziej endemicznego, należy się spodziewać, że stany niezdecydowane zdecydują o losie swoich przepisów dotyczących koktajli w drodze do domu.
Sprzedawcy wina stanowią obecnie największy segment rynku sprzedaży bezpośredniej konsumentom (DTC). W nadchodzącym roku firmy z branży napojów spirytusowych będą nadal lobbować na rzecz podobnych praw w zakresie sprzedaży bez recepty. Ruch w tym kierunku już rośnie.
Na przykład Kentucky otworzyło rynek DTC dla browarów i gorzelni w stanie w 2020 roku; kilka stanów tymczasowo zezwoliło na bezpośrednie wysyłki napojów spirytusowych podczas blokad COVID-19; a Legislatura kalifornijska rozważa wprowadzenie rozwiązania, które przyznawałoby zezwolenia na bezpośrednią wysyłkę producentom piwa i gorzelniom. Podobnie jak ich koledzy pijący wino, entuzjaści napojów spirytusowych w całym kraju chcą mieć możliwość zakupu produktów premium niedostępnych lokalnie.
Pragną również wygody, jaką oferują inne produkty. W związku z tym, że sprzedaż koktajli z dostawą i na wynos jest obecnie legalna w coraz większej liczbie stanów, opór wobec sprzedaży napojów spirytusowych bez recepty może słabnąć.
"Chociaż w 2021 roku destylarnie nie wprowadziły żadnych nowych stanów" - mówi Carroll - "spodziewamy się znaczących działań legislacyjnych w 2022 roku i sądzimy, że w tym roku kilka stanów może dołączyć do listy krajów, w których można sprzedawać alkohole bez recepty".
Fulfillment House odgrywają kluczową rolę w sprzedaży DTC, przechowując alkohol dla producentów, przygotowując go do wysyłki i przekazując wspólnym przewoźnikom w celu szerszej dystrybucji. W samym stanie Tennessee firmy te biorą udział w około 60 procentach wysyłek wina bez recepty. Jednak mimo powszechnego wykorzystania, ich rola jest często źle rozumiana przez niektórych kluczowych graczy, w tym ustawodawców.
Z powodu takich nieporozumień lub przeoczeń firmy realizujące zamówienia nie mogą realizować wysyłek bez recepty w Oklahomie. Zostały one tymczasowo zakazane w Kentucky i prawie zakazane w Tennessee. Ponieważ oczekuje się, że w nadchodzących latach sprzedaż DTC będzie rosła, w 2022 r. kolejne stany prawdopodobnie zbadają działalność firm typu fulfillment house i być może uregulują, co mogą, a czego nie mogą robić.
Carroll mówi: "Fulfillment houses są powszechnie niezrozumiałe w świecie wysyłki alkoholu, a przeciwnicy DTC potraktowali tę kwestię priorytetowo, dlatego spodziewamy się, że kilka kolejnych stanów przyjrzy się bliżej temu, czy firmy te powinny być licencjonowane."
Od czasu decyzji Sądu Najwyższego w sprawie Tennessee Wine & Spirits Retailers Assn. v. Thomas (2019), detaliści win podjęli agresywne działania w celu zakwestionowania stanowych przepisów dyskryminujących detalistów w zakresie DTC. Rok 2022 może być rokiem, w którym detaliści winiarscy uzyskają upragniony podział na okręgi (dwa lub więcej okręgów w sądzie apelacyjnym USA dokonują przeciwnych interpretacji prawa federalnego), co może doprowadzić do ponownego rozpatrzenia sprawy przez Sąd Najwyższy.
"Sąd Najwyższy nie wydawał się chętny do zajęcia się kwestią wysyłek dla detalistów i jak dotąd odmówił wydania certiorari" - wyjaśnia Carroll. "Rozstanie obwodów wywarłoby nacisk na Sąd Najwyższy, aby zajął się tą sprawą i rozstrzygnął ją raz na zawsze".
Ponieważ globalna sprzedaż elektroniczna napojów alkoholowych ma przekroczyć 42 miliardy dolarów do 2025 roku, a Stany Zjednoczone mają szansę stać się największym na świecie rynkiem handlu elektronicznego napojami alkoholowymi, firmy działające w tej branży stoją w obliczu zwiększonych możliwości - i kontroli.
Rosnące wymagania i złożoność przepisów podatkowych mogą stać się poważną przeszkodą w ekspansji biznesowej w 2022 roku i później. Jednym z pewnych sposobów na pokonanie wyzwań podatkowych jest informowanie na bieżąco o polityce podatkowej i zmianach w przepisach na rynkach, na których sprzedają klienci.