Środa, 29 listopada 2023
Czy planujesz zakup nowego mieszkania pod koniec roku? Załatw sprawę do 31 grudnia. Dzięki temu będziesz mógł skorzystać z odliczenia na liście A formularza 1040 za bieżący rok, jeśli jedynym sposobem uzyskania kredytu hipotecznego jest zapłacenie punktów (każdy punkt równa się 1 procent kwoty kredytu) instytucji udzielającej kredytu.
Można odliczyć od razu całą sumę za odsetki zapłacone z góry w celu uzyskania kredytu na zakup, budowę lub ulepszenie głównego domu (np. gdy dobudowujemy lub przebudowujemy pokój), w przeciwieństwie do np. drugiego domu, który używamy jako miejsce wypoczynku lub nieruchomości, za którą pobieramy czynsz.
Refinansowanie istniejącego kredytu hipotecznego. W takim przypadku należy zapoznać się z innymi zasadami. Wykorzystaj środki uzyskane z kredytu na ulepszenie domu, a będziesz mógł w pełni odliczyć punkty. Refinansuj kredyt tylko po to, aby skorzystać z niższych stóp procentowych i musisz odliczać punkty tylko stopniowo, przez cały okres kredytowania â podziel kwotę zapłaconą za punkty przez liczbę miesięcznych płatności, których będziesz dokonywać przez cały okres kredytowania.
Kredytobiorcy, którzy refinansują kredyt po raz drugi lub trzeci, często zapominają o znacznych odpisach. Seryjni refinansujący mają prawo do natychmiastowego odliczenia tego, co pozostało z punktów z poprzednich refinansowań. Kredytobiorcy nie pamiętają jednak o tych punktach, ponieważ nie pojawiają się one na dokumentach zamykających nowe refinansowanie.
Zazwyczaj kilka tysięcy dolarów przepada w takiej sytuacji. Dla refinansujących, którzy mieszczą się w 30-procentowym progu podatkowym, każde 1000 dolarów, które odpiszą, obniża podatki o 300 dolarów, co jest więcej niż wystarczające, aby zapłacić za przyjemny wieczór w mieście.
Śledź wydatki na ulepszenia domu. Nie dają one żadnych bieżących odliczeń, ale są dodawane do podstawy kosztowej domu â liczby używanej do określenia zysku lub straty przy sprzedaży nieruchomości. W ten sposób ulepszenia zmniejszają zysk podlegający opodatkowaniu w momencie sprzedaży.
Podobnie jak większość osób sprzedających dom, doskonale zdajesz sobie sprawę z przepisów, które zwalniają cię z podatku od zysku ze sprzedaży domu w wysokości do $250,000 dla osoby samotnej lub małżeństwa składającego osobne zeznanie i do $500,000 dla małżeństwa składającego wspólne zeznanie. Wielu z was nie wie jednak, że każdy, kto osiągnął zysk większy niż próg wykluczenia $250,000 lub $500,000, musi zapłacić podatek od nadwyżki. Sprzedający nie mogą już dłużej odkładać podatku od całego zysku, kupując inny dom, który kosztuje więcej niż to, co otrzymali za ten sprzedany.
Audyty IRS. W przypadku, gdy IRS zakwestionuje sposób obliczenia zysku, kontrola będzie mniej traumatyczna i mniej kosztowna, jeśli zachowasz skrupulatne zapisy, które śledzą podstawę mieszkania. Zapisy te powinny obejmować to, co pierwotnie zapłaciłeś za nieruchomość, plus rozliczenia lub koszty zamknięcia, takie jak ubezpieczenie tytułu własności i opłaty prawne, a także to, co później wydać na ulepszenia, takie jak dodanie pokoju lub wybrukować podjazd, w przeciwieństwie do rutynowych napraw lub konserwacji, które nie dodaje nic do wartości miejsca, takie jak malowanie lub papa pokój lub wymiany uszkodzonej szyby.