Czwartek, 7 grudnia 2023

Zamieszanie wokół WOTC blokuje postępy

2 stycznia 2023

Brak jasności co do tego, kiedy należy sprawdzić, czy można skorzystać z Work Opportunity Tax Credit (WOTC), sprawia, że ulga podatkowa jest mniej efektywna.

Zaprojektowany, aby zapewnić więcej możliwości dla pracowników, którzy w przeszłości mieli problemy z uzyskaniem zatrudnienia, WOTC może być pomocnym narzędziem dla Twoich klientów z małych firm. WOTC pomaga małym firmom płacić bardziej konkurencyjne pensje, czerpać z większej puli talentów, których inni pracodawcy mogą nie dostrzegać oraz zwiększać różnorodność pracowników, która odzwierciedla ich społeczności i klientów.

Aby osiągnąć te korzyści, należy zrozumieć jak działa WOTC i wyeliminować zamieszanie wokół kluczowego elementu programu: kiedy dokładnie pracodawca musi sprawdzić kandydata do pracy pod kątem kwalifikujących czynników WOTC w stosunku do momentu złożenia oferty pracy. Z powodu tego zamieszania, wielu wykwalifikowanych kandydatów nie jest sprawdzanych, czy spełniają wymagania WOTC, co zmniejsza potencjalny wpływ programu.

Po pierwsze, przyjrzyjmy się szczegółom i celowi programu WOTC:

Czym jest Work Opportunity Tax Credit?

Program WOTC jest federalną ulgą podatkową, która zachęca pracodawców do zatrudniania i zatrzymywania wykwalifikowanych weteranów i innych osób z grup docelowych, które historycznie napotykały na bariery w zapewnieniu sobie zatrudnienia. Według Congressional Research Service,

"WOTC ma na celu zachęcenie do zatrudniania pracowników o określonych cechach poprzez dofinansowanie części wynagrodzenia wykwalifikowanego pracownika. Jeśli pracodawca ma wybór pomiędzy zatrudnieniem dwóch identycznych kandydatów, z których jeden kwalifikuje się do WOTC, a drugi nie, pracodawca może zdecydować się na zatrudnienie kandydata kwalifikującego się do WOTC, ponieważ zatrudnienie tego pracownika będzie miało niższy koszt po opodatkowaniu. Kredyt jest skonstruowany tak, aby zapewnić przewagę pracownikom z grup docelowych WOTC poszukującym zatrudnienia; nie ma na celu stymulowania tworzenia nowych miejsc pracy."

W 2021 roku Kongres autoryzował przedłużenie kredytu podatkowego Work Opportunity Tax Credit (WOTC) do 31 grudnia 2025 roku. W szczególności program WOTC zapewnia pracodawcom ulgę podatkową, gdy zatrudniają wykwalifikowanych kandydatów do pracy z następujących grup docelowych: weterani, byli przestępcy, skierowani na rehabilitację zawodową, uczestnicy programu Summer Youth, a także odbiorcy Supplemental Nutrition Assistance Program (SNAP) Supplemental Security Income (SSI) lub długoterminowego zasiłku dla bezrobotnych, między innymi.

Zanim pracodawca będzie mógł ubiegać się o Work Opportunity Tax Credit, musi najpierw otrzymać zaświadczenie od Stanowej Agencji Pracy (SWA), że nowo zatrudniona osoba spełnia kwalifikacje jednej z grup docelowych. Dokonuje się tego za pomocą formularza IRS 8850 i jednego z dwóch formularzy z Departamentu Pracy USA (ETA Form 9061 lub 9062).

Kiedy należy sprawdzić kategorie WOTC

Program WOTC wymaga, aby pracodawca zebrał od pracownika informacje zawarte w formularzu 8850 w dniu lub przed dniem złożenia oferty pracy. (Nie jest konieczne otrzymanie certyfikatu z agencji stanowej przed złożeniem oferty pracy). Wymóg ten pomaga zapewnić, że na decyzje pracodawcy o zatrudnieniu nie będzie miała wpływu kwalifikowalność kandydata do WOTC.

Problem leży w czasie składania oferty pracy. Niektórzy pracodawcy i dostawcy usług wstępnie sprawdzają kategorie zawarte w formularzu 8850 zanim pracodawca złoży jakąkolwiek ofertę pracy. Inni pracodawcy i usługodawcy sprawdzają czynniki WOTC dopiero po złożeniu oferty, w tym oferty warunkowej (tj. oferty pracy, która wymaga od kandydata spełnienia dodatkowych wymogów, takich jak prześwietlenie, test na obecność narkotyków lub wypełnienie formalności związanych z przyjęciem do pracy).

Jednakże intencją WOTC jest pomoc wykwalifikowanym kandydatom z grup historycznie upośledzonych w uzyskaniu przewagi. Jeśli badania są przeprowadzane dopiero po złożeniu oferty pracy, czynniki WOTC nie są w rzeczywistości częścią procesu podejmowania decyzji o zatrudnieniu. Firmy mogą otrzymać ulgę podatkową, mimo że nie miały nic wspólnego z wyborem kandydata.

Intencje Kongresu w sprawie WOTC są jasne: zachęcanie do zatrudniania kandydatów z grup docelowych, a nie oferowanie kredytów każdemu pracodawcy, który przypadkiem zatrudni pracownika z tych kategorii stanowisk. Aby badanie WOTC było skuteczne, nie może być przeprowadzane po tym, jak pracodawca już zdecyduje się na złożenie oferty pracy.

Potrzeba jasności

Jako dostawca usług, który wypłaca wynagrodzenie jednemu na sześciu Amerykanów, ADP dostrzega potrzebę wyjaśnienia, kiedy należy przeprowadzić kontrolę WOTC. Aby zapewnić, że program WOTC spełnia swoje prawdziwe intencje, IRS powinien wyraźniej zdefiniować, co stanowi "ofertę pracy", aby objąć każdą ofertę, w tym ofertę ustną, warunkową lub zawieszoną, a także każdą inną formę oferty zatrudnienia.

Taka jasność może pomóc zapewnić, że pracodawca jest świadomy, czy kandydat spełnia kwalifikacje jednej z grup docelowych określonych przez WOTC przed złożeniem oferty. Pytanie o te informacje po złożeniu oferty pracy lub nawet później w procesie zatrudniania neguje cel programu WOTC. Ostatecznie, celem jest pomoc pracodawcom w efektywnym wykorzystaniu programu w celu identyfikacji kandydatów z grup, którym WOTC ma pomóc.

Dlaczego WOTC działa na rzecz małych firm

Małe firmy są podstawą amerykańskiej gospodarki. Są one kluczowym źródłem zatrudnienia w społecznościach w całych Stanach Zjednoczonych. Wszystko, co doradcy podatkowi mogą zrobić, aby pomóc tym klientom jest dobre dla całej społeczności, ponieważ wzmacnia lokalną gospodarkę. WOTC może pomóc małym firmom zaoferować bardziej konkurencyjne płace, obsadzić wolne stanowiska z większej puli talentów i zatrudnić pracowników, którzy odzwierciedlają różnorodność ich społeczności i klientów.