Niedziela, 28 listopada 2021

Trzy porady dotyczące oszczędzania czasu w programie Microsoft Excel

19 października 2021

Oto trzy wskazówki dla użytkowników programu MS Excel.

Wskazówka pierwsza: Użyj funkcji kodów kolorystycznych dla zakładek arkusza programu Excel - wersja 2002 i wyższa.

Jeśli masz wiele biur lub działów, to jest to bardzo przydatna wskazówka. Możesz kodować kolorami zakładki arkuszy w celu łatwiejszej identyfikacji lub grupowania powiązanych arkuszy. Oto jak to zrobić:

  • Zaznacz arkusze, które chcesz pokolorować, trzymając wciśnięty klawisz CTRL i klikając zakładki.
  • W menu Format wskaż Arkusz, a następnie kliknij Kolor zakładki.
  • Kliknij żądany kolor i kliknij OK.

Wskazówka druga: Automatycznie zapisuj pliki arkuszy kalkulacyjnych

Jeśli kiedykolwiek żałowałeś, że nie zapisałeś pliku, a każdemu z nas się to zdarzyło, oto sposób na automatyczne zapisywanie arkuszy kalkulacyjnych, aby nie stracić swojej pracy?

W MS Excel 2000 istnieje funkcja, która pozwala na automatyczne zapisywanie skoroszytów w określonych odstępach czasu.

Oto jak możesz zainstalować i używać dodatku Autosave:

Najpierw musisz załadować dodatek, co spowoduje dodanie go do menu Narzędzia. Oto jak:

  • W menu Narzędzia kliknij pozycję Dodatki.

Na liście Dostępne dodatki zaznacz pole wyboru Dodatek Autozapis, a następnie kliknij przycisk OK. Jeśli dodatek Autozapis nie jest dostępny, być może trzeba go zainstalować. Aby uzyskać więcej instrukcji, wyszukaj w Pomocy programu Excel 2000 frazę "Instalowanie lub usuwanie poszczególnych funkcji pakietu Microsoft Office lub programu Excel").

Aby skonfigurować i używać funkcji Autozapisu, wykonaj następujące czynności:

  • W menu Narzędzia kliknij opcję Autozapis.
  • Zaznacz pole wyboru Automatycznie zapisuj co.
  • W polu Minuty wpisz, jak często chcesz, aby Excel zapisywał Twoje skoroszyty.
  • Wybierz inne opcje, a następnie naciśnij przycisk OK.

Wskazówka trzecia: Szybkie przechodzenie z jednego skoroszytu lub arkusza!

Jeśli pracujesz z kilkoma skoroszytami lub arkuszami jednocześnie, możesz łatwo przechodzić między nimi, używając następujących skrótów klawiszowych.

  1. Aby przechodzić między otwartymi skoroszytami, naciśnij klawisze CTRL+TAB.
  2. Aby przejść do następnego arkusza w skoroszycie, należy nacisnąć kombinację klawiszy CTRL+PAGE DOWN.
  3. Aby przejść do poprzedniego arkusza w skoroszycie, należy nacisnąć klawisze CTRL+PAGE UP.

Uwaga redaktorów: Jeśli masz jakieś wskazówki lub pomysły na oprogramowanie oszczędzające czas, prosimy o przesłanie ich do redakcji