Czwartek, 7 grudnia 2023
Począwszy od tego roku, IRS Taxpayer Assistance Centers (TAC) generalnie nie będą przyjmować masowych zwrotów do przetworzenia i wysłania, szczególnie jeśli ma to wpływ na obsługę podatnika. IRS ma nadzieję wyeliminować praktykę podrzucania przez przedstawicieli podatników wypełnionych deklaracji do przetworzenia, szczególnie w okresach największego natężenia pracy.
Intencją tej zmiany polityki nie jest ograniczenie pomocy dla podatników lub ich upoważnionych przedstawicieli. Nie ma ona również na celu ograniczenia wizyt przedstawicieli podatników w celu wsparcia ich klientów, szczególnie w sytuacjach, gdy podatnik jest narażony na straty finansowe lub nadmierne trudności, takie jak zaległe zeznania lub rozpoczęcie lub przerwanie układu ratalnego. Ma to na celu przede wszystkim ukrócenie praktyki podrzucania zeznań wyłącznie w celu przetworzenia i wysłania, gdy zeznania mogą być wysłane bezpośrednio do centrum przetwarzania IRS. TAC będą przyjmować zwroty z nieuchronnymi konsekwencjami ustawowymi, z przekazami pieniężnymi lub w innych sytuacjach, gdy ich przyjęcie leży w najlepszym interesie podatnika i służby.
Lokalni menadżerowie TAC są upoważnieni do robienia wyjątków od tej polityki i będą przyjmować zwroty wrzucone do skrzynki pocztowej, jeśli ich zdaniem nie wpłynie to na przygotowanie podatku i inne usługi dla klientów.
IRS zachęca wszystkich przygotowujących zeznania podatkowe do skorzystania z dostępnych opcji e-file, aby złożyć zeznania drogą elektroniczną i uniknąć konieczności przyjmowania i wysyłania zeznań w lokalnym Taxpayer Assistance Center.