Środa, 17 sierpnia 2022

Dlaczego korzyści podatkowe z tytułu badań i rozwoju są ważne dla doradców podatkowych

22 lipca 2022

Profesjonalista podatkowy musi zasadniczo zrozumieć podstawy zasad podatkowych dotyczących badań i rozwoju lub ryzykować przeoczenie korzyści należnych podatnikowi.

Podczas gdy nadal istnieją kwestie związane z ulgami podatkowymi, które należy zrozumieć w przypadku badań i rozwoju, z zaskoczeniem patrzymy również na nowe ograniczenia dotyczące bieżących odliczeń.

Więcej artykułów takich jak ten, prosto do Twojej skrzynki pocztowejDołącz

do naszego newslettera, aby uzyskać najnowsze trendy w księgowości, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową.Wprowadź adres e-mail *Wprowadźadres e-mailZapisz
się

Którzy klienci mogą być dotknięci?

W lekturze na nasz temat często pojawia się słowo "produkt". Ale pamiętaj, że jest całkiem możliwe, aby nawet właściciel firmy usługowej średniej wielkości prowadził działalność badawczo-rozwojową.

Wydatki na badania i rozwój generalnie obejmują wszystkie wydatki związane z rozwojem lub ulepszeniem produktu. Wydatki na badania i rozwój obejmują wydatki związane z uzyskaniem patentu, takie jak honoraria adwokackie poniesione w związku z przygotowaniem i udoskonaleniem wniosku patentowego.

Produkt

Termin "produkt" obejmuje dowolny z poniższych elementów:

  • Formuła
  • Wynalazek
  • Patent
  • Model pilotażowy
  • Proces
  • Technika
  • Własność podobna

Badania i rozwój mogą sięgać na przykład prac nad oprogramowaniem. Badania mogą obejmować prototypy, systemy, działania podlegające opatentowaniu, testy środowiskowe, rozwój oprogramowania (Patrz "IRS issues reasonable internal-use software regulations for the research tax credit", Bertiglia and Windram, Tax Clinic, The Tax Adviser, 4/1/17).

B+R zwykle kładzie nacisk na koszty w "sensie eksperymentalnym lub laboratoryjnym." (Regs. 1.174-2(a)(1)). Identyfikacja badań kwalifikowanych będzie miała nacisk na technologię. Na przykład, badania marketingowe nie kwalifikują się.

Zasady podatkowe mogą zależeć od tego, czy w innym przypadku kwalifikujące się prace badawczo-rozwojowe są na określonym etapie. Nawet jeśli mają one charakter badań, koszty, które w innym przypadku mogłyby się kwalifikować, są wyłączone, jeśli dotyczą "dostosowania istniejącego produktu lub procesu do potrzeb konkretnego klienta." (Patrz IRS Instructions to Form 6765 Rev. Jan 2022, "Qualified Research"). Kredyt na badania i rozwój nie ma zastosowania do badań, pomimo ich technicznego charakteru, po produkcji komercyjnej.

Ogólnie rzecz biorąc, temat analizy okoliczności klienta pod kątem kwalifikacji do badań i rozwoju może wiązać się z wieloma pytaniami i niekiedy znacznym czasem pracy zawodowej. IRS szacuje około dnia pracy na samo zrozumienie i przygotowanie formularza B+R (IRS Instructions to Form 6565 Rev. Jan 2022, s.6).

Należy pamiętać, że szacunek ten, który w opinii autora może być niski, nie dotyka rozwiązywania faktów istotnych podatkowo dla konkretnego klienta, w tym "badania B+R". Charakter tematu może być złożony, jednak kluczem jest często umiejętność zadawania właściwych pytań przez specjalistę podatkowego.

Raportowanie podatkowe - 2021 i wcześniejCzęścią

pracy specjalisty podatkowego jest zrozumienie operacji podatnika na tyle, aby przygotować formularz 6765, Credit for Increasing Research Activities. Naszym celem jest pomoc profesjonaliście podatkowemu w przygotowaniu się do omówienia naszego tematu z klientem w celu ilościowego określenia działalności badawczo-rozwojowej.

Formularz zawiera "regularny kredyt" (sekcja A), "alternatywny uproszczony kredyt" (sekcja B), obliczenie kredytu z bieżącego roku (sekcja C) oraz wybór i kredyt podatkowy dla małych firm (Qualified Small Business Payroll Tax Election). Najnowszy formularz, który nie posiada oznaczenia roku podatkowego, datowany jest na grudzień 2020 roku.

Istotą zachęty podatkowej jest zachęcanie do zwiększania wydatków na badania i rozwój, stąd nazwa formularza - "Credit for Increasing Research Activities". Podstawowa koncepcja skupia się na zwiększeniu aktywności badawczej, ale także na zwiększeniu nakładów na badania i rozwój w stosunku do swojej wielkości.

Gdy lepiej zrozumiemy, jak działa ten formularz, pomoże nam to zidentyfikować klientów, którzy mogą mieć znaczny kredyt na badania i rozwój. Pierwszym głównym punktem jest linia 16, która sumuje linie 1, 4 i 14.

Linia 1 to kwoty zapłacone lub poniesione na rzecz konsorcjów energetycznych. Instrukcje zastrzegają, aby wpisywać takie kwoty tylko w tym jednym miejscu i zauważają, że zakresem są przede wszystkim płatności na rzecz organizacji Section 501(c)(3), które prowadzą badania nad energią.

Linia 4 skupia się na kwotach zapłaconych za badania podstawowe kwalifikowanym organizacjom badawczym ponad kwotę okresu bazowego organizacji kwalifikowanej patrząc na 3 poprzednie lata (Sec. 41(e)). Skupiamy się tutaj na takich płatnościach jak na rzecz kwalifikowanego uniwersytetu lub organizacji badawczej.

Pomoc klientom w zakresie badań i rozwoju zazwyczaj koncentruje się na badaniach wewnętrznych, w związku z czym linie 1 i 4 często nie będą stanowić problemu. Linia 14 jest zazwyczaj głównym przedmiotem zainteresowania.

R&D obliczone początkowo jako linie 5-8 koncentruje się na: wynagrodzeniach, dostawach, kosztach wynajmu lub dzierżawy komputerów plus stosowny procent kosztów badań kontraktowych. Koszty wynajmu lub dzierżawy komputerów dotyczą komputerów znajdujących się poza siedzibą podatnika. Koszty badań kontraktowych nie są objęte tak wysoką ulgą, jak kwalifikujące się koszty badań wewnętrznych.

Wynagrodzenie nie może zawierać wynagrodzenia używanego do obliczania kredytu możliwości pracy. Skupiamy się tutaj na takich płatnościach jak pracownicy otrzymujący pomoc, niektórzy weterani, byli skazańcy, inni. (Patrz "Work Opportunity Tax Credit", irs.gov). Osoby samozatrudnione nie są pominięte; zobacz definicję "płac" jako potencjalnie zawierającą zarobki z samozatrudnienia (Sec. 41(b)(2)(D)(ii)).

Badania kontraktowe to ogólnie 65 procent płatności kontraktowych dla grup zewnętrznych; tj. badania, które nie są "in-house". (Patrz "Przewodnik po technikach audytu: Credit for Increasing Research Activities (i.e., Research Tax Credit) IRC Section 41* - Qualified Research Expenses." IRS.gov, czerwiec 2005).

Płatności kontraktowe dla naukowców spoza firmy mogą kwalifikować się do 65 procent, ale w mniejszym stopniu niż koszty wewnętrzne. Te 65 procent może być zamiast tego 75 procent w przypadku konsorcjum badawczego (Patrz Sec. 41(b)(3)). Do tego momentu specjalista podatkowy określi całkowite kwalifikowane wydatki na badania, linia 9.

W linii 10 należy podać stały procent bazowy, który nie może przekroczyć 16 procent. (Patrz ogólnie Regs. 1.41-3 i instrukcje formularza dla linii 10). Instrukcje wyróżniają tu firmę nie rozpoczynającą działalności ("istniejącą firmę"), mówiąc takiej firmie, aby podzieliła zagregowane kwalifikowane wydatki na badania za lata rozpoczynające się po 1983 r. i przed 1989 r. przez zagregowane wpływy brutto za takie lata. A start-up is defined as a company having lesser than three taxable years beginning after 1983 and before 1989, or having gross receipts and qualified research expenses for the first time beginning after 1983.

Odliczenie na badania i rozwój będzie w zasadzie mniejszą z dwóch liczb. Odsetek od stałej podstawy (nie więcej niż 16%) pomnożony przez stosunkowo niedawne średnie roczne wpływy brutto musi przekraczać obecne całkowite kwalifikowane wydatki na badania.

Stosunkowo niedawny okres to cztery lata poprzedzające rok bieżący. To jest jedno ograniczenie. Inne ograniczenie to 50 procent z 20 procent kwalifikowanych wydatków na badania; czyli 10 procent bieżących kwalifikowanych wydatków. Nie jest rzadkością, że matematyka da 10-procentowe odliczenie kwalifikowanych wydatków na badania i rozwój.

Istnieją inne podzbiory wyborów i wyborów. Na przykład, istnieje alternatywna metoda uproszczona, plus kwestie kredytu zmniejszającego odliczenie lub skapitalizowaną kwotę (patrz przegląd Stanów Zjednoczonych w "Global R&D Incentives Guide" KPMG, 2021).

Obliczenia mogą wymagać skupienia się na grupie kontrolowanej, przy użyciu zasady ponad 50 procent wspólnej własności. Wynik byłby wówczas rozdzielany pomiędzy członków grupy.

Zarządzanie odliczeniem i kredytem na badania i rozwój klientaPrzed 2022

rokiem

zasady pozwalają na odliczenie kwalifikujących się badań i rozwoju, chociaż istnieje również zasada skupiająca się na amortyzacji w okresie nie krótszym niż sześćdziesiąt miesięcy. Ustawa Tax Cuts and Jobs Act spowodowała, że koszty B+R po 2021 roku muszą być kapitalizowane i amortyzowane przez pięć lat, lub dłużej, jeśli prace są wykonywane poza granicami Stanów Zjednoczonych i ich posiadłości.

Znaczenie identyfikacji kwalifikujących się wydatków na badania i rozwój historycznie koncentrowało się na nadzwyczajnych korzyściach. Jednak po 2021 roku kwestia staje się bardziej rudymentarna i polega na identyfikacji wydatków, które mogą wymagać kapitalizacji dla celów podatkowych.

Pomimo nowych federalnych zasad kapitalizacji, zasady kredytu na badania i rozwój są kontynuacją zachęt. Kredyt badawczo-rozwojowy miał historię okresowych przedłużeń, roczną klapę wiele lat temu, ale potem został uczyniony stałym wraz z ustawą Protecting Americans from Tax Hikes (PATH) Act z 2015 r. ("Research and Experimentation (R&E) Credit", U.S. Department of the Treasury, Office of Tax Analysis, 10/12/16, str. 1 z 22).

Kredyt na badania i rozwój (aka "R&E credit") jest prawie na pewno tutaj, aby pozostać, pomimo zaskakującego legislacyjnego odwrotu od obecnej możliwości odliczenia. Obawy IRS dotyczące uzasadnienia badań i rozwoju objawiły się dodatkowym wsparciem wymaganym dla wniosków o refundację złożonych po 10 stycznia 2022 r. (IR-2021-203, 10/15/21; patrz "Research Credit Claims (Section 41) on Amended Returns Frequently Asked Questions", IRS.gov).

PrzeglądNaturalność tematu, B+R, jest w zasadzie dochodzeniowa, podobnie jak praca specjalisty podatkowego w pomaganiu dotkniętemu klientowi. Pytania dotyczące zakresu korzyści podatkowych (federalnych i stanowych) oraz kwalifikacji mogą być również złożone.

Istnieje zaskakująca nowa zasada po 2021 r. ograniczająca obecne możliwości odliczania wydatków na badania i rozwój. W rzadkich przypadkach złożoność i zakres korzyści może uzasadniać zatrudnienie specjalisty ds. badań i rozwoju. Ogólnie rzecz biorąc, zaleca się, aby zakres pytań dotyczących badań i rozwoju zadawanych przez specjalistę podatkowego obejmował nie tylko rok bieżący, ale również lata poprzednie, ponieważ nie jest niczym niezwykłym, że badania i rozwój pojawiają się w zmienionych zeznaniach klientów.