Czwartek, 7 grudnia 2023
Jeśli masz klientów o wysokich dochodach, powinieneś rozumieć tajniki przekazywania pieniędzy na cele charytatywne. Oczywiście, wiele amerykańskich rodzin i osób prywatnych przekazuje datki na cele charytatywne i prawdopodobnie zna już ogólne zasady podatkowe, takie jak konieczność posiadania pokwitowania potwierdzającego przekazanie darowizny i uwzględniania poszczególnych pozycji w odliczeniach. Większość z nich nie zna jednak bardziej zaawansowanych strategii charytatywnych.
Chociaż istnieją różne rodzaje darowizn, korzyści podatkowe każdego z nich różnią się w zależności od odbiorcy, sposobu zorganizowania darowizny na cele charytatywne i rodzaju przekazanego majątku. Po pierwsze, oto krótki przegląd najbardziej popularnych sposobów przekazywania darowizn:
Należy pamiętać, że odliczenie jest ograniczone do podstawy kosztowej aktywów, która jest godziwą wartością rynkową. Osoba może jednak odliczyć pełną wartość rynkową majątku, jeśli uwzględni wartość tego majątku w swoim dochodzie brutto.
Należy pamiętać, że osoba nie musi płacić podatku od zysków kapitałowych od darowanych aktywów długoterminowych. Dlatego właśnie darowizna długoterminowych aktywów, takich jak papiery wartościowe, może być efektywnym podatkowo sposobem wspierania organizacji charytatywnych, zamiast przekazywania gotówki. Przekazanie cenionych papierów wartościowych bezpośrednio na cele charytatywne idzie dalej, niż gdyby dana osoba sprzedała te papiery, zapłaciła podatek od zysków, a następnie przekazała gotówkę. Należy jednak pamiętać, że odliczenie jest ograniczone do 30 procent AGI.
wiele metod przekazywania pieniędzy, ale istnieje również kilka bardziej zaawansowanych strategii, do których zamożne gospodarstwa domowe mogą się zwrócić, aby zmniejszyć swoje rachunki podatkowe, zmaksymalizować swoje datki na cele charytatywne i, w niektórych przypadkach, przenieść aktywa na przyszłe pokolenia przy jednoczesnym zminimalizowaniu implikacji podatkowych od nieruchomości i darowizn. Oto trzy zaawansowane strategie charytatywne, o których Ty i Twoi klienci powinniście wiedzieć:
Fundacja prywatna powstaje, gdy osoba lub gospodarstwo domowe zakłada organizację zwolnioną z podatku, ale nie składa wniosku o uznanie jej za publiczną organizację charytatywną. Ponieważ fundacja nie jest publiczną organizacją charytatywną, odliczenia podatkowe z tytułu darowizn na rzecz fundacji są ograniczone do 30% skorygowanego dochodu brutto (AGI) podatnika, jeśli darowizny są przekazywane w gotówce, lub 20% AGI, jeśli darowizny stanowią wartościowe aktywa lub papiery wartościowe.
Prywatna fundacja może być doskonałym rozwiązaniem dla osób o wysokiej lub bardzo wysokiej wartości netto. Wkład finansowy, na przykład, może wynosić 2-3 miliony dolarów na początek. Fundacja musi następnie przekazać minimum 5 procent wartości aktywów charytatywnych, określanych co roku. Darczyńca/założyciel zachowuje jednak pełną kontrolę nad funduszami i ich dystrybucją. Wiele osób o wysokiej wartości netto finansuje takie przedsięwzięcia w pobliżu lub po przejściu na emeryturę.
Jeśli Państwa klienci są zainteresowani zachowaniem kontroli nad swoimi funduszami i utrzymaniem poczucia wolontariatu, prywatne fundacje mogą zaoferować kilka korzyści. Wiele zamożnych osób zatrudnia lub zleca wolontariat w fundacji członkom rodziny, aby w ten sposób rozwijać swoje cele charytatywne.
Fundusze polecane przez darczyńców pozwalają zamożnym osobom wpłacać datki do istniejącej organizacji, a następnie kierować wypłaty do organizacji i celów, które dana osoba chce wspierać. Chociaż darczyńca może doradzać, gdzie rozdysponować fundusze, rezygnuje z kontroli nad pieniędzmi. Nie ma wymogów, by wydać darowane pieniądze w określonym czasie, choć wiele organizacji oferujących fundusze doradcze wymaga, by niewykorzystane środki wróciły na ogólny cel charytatywny, jeśli nie zostaną rozdysponowane w ciągu kilku lat określonych w umowie.
Odliczenia z tytułu wpłat do donor-advised funds są ograniczone do 60 procent AGI podatnika za każdy rok podatkowy. Mogą to być dobre opcje dla osób o wysokiej wartości netto, które chcą być bardziej celowe w swoich datkach na cele charytatywne, ale nie chcą ciężaru zarządzania pełną jednostką charytatywną.
W przypadku charytatywnych funduszy inwestycyjnych (Charitable Lead Annuity Trusts - CLAT), darczyńca może ustanowić fundusz, którego beneficjentem będzie jedna lub więcej organizacji charytatywnych. Przez cały okres istnienia trustu - który może trwać całe życie darczyńcy lub określoną liczbę lat - trust przekazuje wybranym organizacjom charytatywnym określoną kwotę roczną.
Po zakończeniu CLAT, aktywa pozostałe w funduszu przechodzą na beneficjentów bez podatku od nieruchomości. Celem jest "wyzerowanie" trustu, co oznacza, że czas istnienia trustu jest wystarczający do dystrybucji pełnej kwoty finansowania, a jednocześnie pozwala na dużą akumulację, która zostanie przekazana pozostałym beneficjentom.
Środowiska o niskich stopach procentowych są świetne do ustanowienia i finansowania CLAT. Im niższa stopa procentowa, tym łatwiej jest wyzerować CLAT, jednocześnie zwiększając ilość zgromadzonego bogactwa, które przejdzie na beneficjentów. Dzieje się tak dlatego, że fundusze powiernicze będą zazwyczaj inwestowane i będą rosły w znacznie szybszym tempie niż niskie oprocentowanie, które jest wymagane do dystrybucji. To może być świetna strategia dla kogoś, kto oczekuje, że aktywa będą rosły w wartości.
wiele czynników, które wpływają na to, jaki rodzaj strategii darowizny będzie najlepszy dla klienta. O ile dana osoba może posiadać majątek pozwalający na założenie prywatnej fundacji, może nie chcieć angażować się w nią na co dzień i zamiast tego zdecydować się na wpłatę do funduszu doradczego.
Z kolei inny klient, który ma opodatkowany majątek i skorzystałby z CLAT, może czuć się bardziej komfortowo, zakładając prywatną fundację. Należy pamiętać, że stosowanie jednej strategii nie powstrzymuje kogoś przed stosowaniem innej, jeśli ma takie życzenie.
Każda z tych bardziej zaawansowanych strategii wymaga dodatkowych kroków do wdrożenia, ale wszystkie mogą być potencjalnie dobrą opcją dla zamożnych osób. Firmy, które zapewniają bardziej ukierunkowane sposoby przekazywania środków, mogą zmaksymalizować wpływ filantropijnych skłonności swoich klientów, jednocześnie zmniejszając obciążenia podatkowe w kolejnych latach.