Czwartek, 27 stycznia 2022

Zawiłości podatkowe związane z łączeniem różnych usług

7 grudnia 2021

Różnorodne oferty, takie jak usługi wiązane, które mogą być oferowane Twoim klientom biznesowym, mogą być atrakcyjne dla konsumentów, ale implikacje podatkowe mogą być skomplikowane. Co więcej, niektóre z tych usług mogą nawet zawierać te same obowiązki podatkowe lub powiązane regulacje.

Podatek od usług telekomunikacyjnych różni się od zwykłego podatku od sprzedaży, który jest zazwyczaj oparty na prostej stawce, choć nie jest on pozbawiony własnych zawiłości. Podatek telekomunikacyjny, z drugiej strony, obejmuje cały worek podatków i opłat, które są uwikłane w liczne regulacje na poziomie federalnym, stanowym i lokalnym.

Zapisz się na

nasz BEZPŁATNY biuletyn e-mailowyNie

przegap naszych najlepszych treści.Wprowadź adres e-mail *Wprowadźadres e-mailZapisz
się

Kiedy firma następnie patchworks obcych usług w jednym pakiecie, mogą one zrodzić nowy poziom zagmatwania. Nie działają już w ramach znanych ograniczeń podatkowych swoich własnych branż.

Podatki od transmisji strumieniowych są stosunkowo nowe i wiążą się z niezliczonymi opłatami - za użyteczność publiczną, regulacyjnymi itp. Jednak niektóre firmy, które oferują te usługi, nie zdają sobie sprawy, że są na haku dla podatków komunikacyjnych. Ale ciężar zawsze spoczywa na organizacji, aby znać swoje zobowiązania podatkowe i prawidłowo złożyć wniosek.

Wiedza o zobowiązaniach podatkowych jest trudnym, ciągłym przedsięwzięciem z ciągle zmieniającymi się zmianami w stanowych i lokalnych przepisach i definicjach. Kilka stanów na nowo zdefiniowało kwalifikowalność podatku komunikacyjnego, a inne są w drodze. Każdy stan ma swoje własne podejście do podatków od komunikacji i wideo.

Na przykład, w niektórych stanach dostawcy usług strumieniowych są zobowiązani do płacenia podatku od mediów i komunikacji zamiast podatku od sprzedaży. Inne stany opodatkowują pobieranie treści, ale nie subskrypcje strumieniowe, a jeszcze inne robią odwrotnie.

I oczywiście, jak już wspomnieliśmy, podatki stają się jeszcze bardziej skomplikowane, gdy masz mieszankę usług w pakiecie i mogą iść w różnych kierunkach w zależności od tego, czy oferujesz usługę jako over the top (OTT) lub jako dostawca sieci.

Władze podatkowe w Iowa ogłosiły, że usługi streamingu wideo Amazona spełniają ich definicję "płatnej telewizji" i dlatego podlegają związanym z nią podatkom. Ale w Iowa, jeśli jedna usługa jest uznana za podlegającą opodatkowaniu, wtedy cały pakiet staje się podatkiem.

W związku z tym, członkostwo w Prime w Iowa było zobowiązane do zapłaty podatku od sprzedaży i użytkowania tylko z powodu składnika Prime Video. Podobny los może spotkać operatorów telefonii komórkowej, którzy oferują usługi streamingowe jako część pakietu.

Nigdy nie wiadomo, jakie zmiany i regulacje narzucą na firmy władze stanowe i lokalne w miarę rozwoju branż, technologii i modeli biznesowych.

Oto cztery strategie, które pomogą organizacjom zaplanować i zająć się płynnymi i złożonymi podatkami, które mogą czaić się w pakietach różnych usług.

1. Monitoruj prognozy podatkowe

Zasady i przepisy podatkowe mogą zmieniać się jak pogoda. Należy uważnie śledzić wszystkie jurysdykcje w różnych obszarach usług. Może to wymagać dodatkowych zasobów, w tym zautomatyzowanego oprogramowania, które pomoże być na bieżąco ze zmianami, ale będzie to warte wysiłku, aby uniknąć szkodliwych audytów i innych reperkusji. Organy podatkowe oczekują, że organizacje będą wiedziały, kiedy wprowadzane są modyfikacje i nie są przychylnie nastawione do tych, które tego nie robią.

2. Bądź dokładny i przemyślany

Rozwijająca się firma może potencjalnie stanąć w obliczu setek rozbieżnych podatków i formalności prawnych, co może być dość skomplikowane. Poświęć trochę czasu, aby zrozumieć wymagania i definicje każdej jurysdykcji.

Nie zakładaj, że jedna jest taka sama jak druga; mogą się one znacznie różnić lub być całkiem podobne z jedną drobną, ale istotną różnicą.

Nawiązuj kontakty z innymi liderami branży, aby dzielić się wiedzą i informacjami. Ponadto, dokumentuj swoje dokumenty i dane na wypadek audytu. Bądź dokładny.

3. Zsynchronizuj zespoły marketingowe i podatkowe

Nie pozwól, aby niespokojny zespół marketingowy wyprzedził wysiłki zespołu podatkowego. Upewnij się, że wszystkie zobowiązania podatkowe są zrozumiałe i mogą być uwzględnione zanim Twój klient wprowadzi na rynek nowe promocje. Im wcześniej będziesz świadomy wszystkich zobowiązań podatkowych i przeszkód na drodze, tym mniej czasu będziesz tracił na cofanie się lub ponowną ocenę proponowanych ofert.

4. Przygotuj swój system billingowy

Standardowe systemy fakturowania podatku od sprzedaży i użytkowania zazwyczaj nie radzą sobie z obsługą złożonych podatków komunikacyjnych. Ponadto, Twój klient może nie chcieć dodawać przypadkowych, ogólnych opłat w celu pokrycia podatków - może to przynieść odwrotny skutek i narazić go na spór sądowy. Poszukaj dedykowanych systemów do rozliczania podatków komunikacyjnych, aby mieć pewność, że są one zgodne z przepisami i dokładne na każdym kroku.

Wnioski

Rozszerzenie działalności i łączenie nowych usług może pomóc w rozwoju firmy i zwiększyć zadowolenie klientów. Jednak wraz z tym rozwojem pojawiają się zawiłości podatkowe, szczególnie w przypadku usług komunikacyjnych i streamingowych.

Poświęć czas na zrozumienie i wyjaśnienie zawiłości podatkowych w branżach, w których działają Twoi klienci. A jeśli planują oni oferować usługi z innej branży, upewnij się, że zapoznali się również z tymi parametrami podatkowymi.