Poniedziałek, 27 czerwca 2022

Kwestie związane z podatkiem od sprzedaży Nexus dla klientów z sektora produkcyjnego

23 marca 2022

Podatek od sprzedaży Nexus jest problemem dla producentów od dłuższego czasu, a wniosek jest taki, że jeśli sprzedaż jest dokonywana w stanie, w którym Twój klient ma nexus, podatek od sprzedaży musi być pobrany od tych klientów w stanie, w przeciwnym razie może on wyjść z kieszeni Twojego klienta.

Co nowego w kwestii podatku od sprzedaży Nexus?

Wydaje się, że niemal codziennie stany tworzą nowe ustawodawstwo dotyczące działalności powodującej nexus. Sąd Najwyższy z niecierpliwością czeka na sprawę, która obali Quill, czyli ustawę definiującą "fizyczną obecność". Podejmowano również liczne próby narzucenia federalnego ustawodawstwa dotyczącego nexus.

Co więcej, stany bardziej agresywnie poszukują firm - w tym producentów - które są podejrzane o zaleganie z podatkami od sprzedaży.

Czy producenci powinni być zaniepokojeni?

Z powodu napiętych budżetów, stanowe departamenty podatkowe agresywnie poszukują firm, które nie pobierały, a powinny pobierać podatki w swoich stanach. A kiedy już je znajdą, może to być poważny cios.

Jak więc firmy są identyfikowane?

  • poprzez audyty ich klientów
  • na podstawie ciężarówek na drogach
  • poprzez informacje na ich stronie internetowej
  • przez inne podatki składane w danym stanie
  • przez konkurencję

Teraz nadszedł czas, aby przyjrzeć się potencjalnym działaniom powodującym powstanie nexus. Dlaczego Twoi klienci z branży produkcyjnej mieliby ryzykować, że zostaną zmuszeni do obciążenia swojego rachunku zysków i strat i odprowadzania podatku od sprzedaży do urzędu stanu, podczas gdy powinni go pobierać od swoich klientów?

Jak klienci produkcyjni mogą rozwiązać problem Nexusu

Jeśli podejrzewasz, że Twój klient lub jego klienci mają związek z danym stanem i nie są w nim zarejestrowani, oceń ich podatki przed rejestracją w tym stanie na następujące sposoby:

  1. Ustalenie, czy należy dążyć do zawarcia umowy o dobrowolnym ujawnieniu informacji (VDA) w stanie, w którym ryzyko podatkowe jest wysokie.
  2. Negocjuj umowę VDA w imieniu klienta, okres przedawnienia i kary mogą zostać skrócone, co pozwoli Twojemu klientowi zaoszczędzić znaczne pieniądze.
  3. Naucz kluczowych pracowników, takich jak dział sprzedaży i marketingu, dział operacyjny, dział magazynowania i dostaw oraz dział kadr, aby rozumieli działania tworzące nexus.

Utrzymywanie się na szczycie wiedzy na temat nexusu podatkowego w zakresie podatku od sprzedaży może zaoszczędzić producentom tysiące dolarów. Zajmij się tą kwestią już teraz, zanim jakiś stan (lub stany) zapuka do ich drzwi i zamieni przeoczenie w finansowy ból głowy.

Ten artykuł pierwotnie ukazał się na blogu Cherry Bekaert.