Czwartek, 7 grudnia 2023

3 wskazówki jak osiągnąć lepszy zwrot netto po opodatkowaniu

4 sierpnia 2022

Maksymalizacja inwestycji jest celem każdego inwestora i jeśli chcesz pomóc swoim klientom w osiągnięciu lepszych wyników netto po opodatkowaniu, te wskazówki mogą Ci pomóc. Osiągnięcie lepszych zysków netto po opodatkowaniu jest możliwe przy odpowiednim podejściu strategicznym.

1. Przegląd i aktualizacja lokalizacji i alokacji aktywówKlienci

chcą zaoszczędzić na podatkach, a do Ciebie należy taktowne otwarcie tych rozmów. Przyjęcie perspektywy gospodarstwa domowego daje możliwość zaoszczędzenia pieniędzy klientom. Na przykład zalecane przez nas podejście to:

  • Wymień wszystkie aktywa
  • Ponumeruj aktywa od najmniej do najbardziej efektywnych podatkowo
  • Przesuń najmniej efektywne podatkowo aktywa na konta z odroczonym i zwolnionym podatkiem
  • Umieść najbardziej efektywne podatkowo aktywa na kontach opodatkowanych

Realokacja aktywów jest procesem strategicznym i choć sekwencjonowanie wypłat może przynieść oszczędności, istnieje też wiele niewiadomych. Na przykład, przewidywanie stawek podatkowych w przyszłości jest grą w zgadywankę, a jeśli stawki podatkowe będą w przyszłości niższe niż oczekiwano, można było przyjąć inną alokację aktywów.

Po dokonaniu alokacji, nadszedł czas na rozważenie strategii i narzędzi pozwalających na zmniejszenie obciążeń podatkowych.

Uwaga: Optymalna lokalizacja aktywów może pomóc w obniżeniu podatków, ale nie zastępuje alokacji. Inteligentny portfel inwestycyjny powinien posiadać pozycje w wielu spółkach, aby zmniejszyć ryzyko podczas spadku rynku.

Artykuły takie jak ten, prosto do Twojej skrzynki pocztowejDołącz

do naszego newslettera, aby uzyskać najnowsze trendy w rachunkowości, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

2.

Zarządzaj zobowiązaniami podatkowymi za pomocą odpowiednich strategii i instrumentów inwestycyjnychWybór

strategii inwestycyjnych może również pomóc w zmniejszeniu zobowiązań podatkowych. Na przykład, Exchange Traded Funds (ETF) są zazwyczaj korzystniejsze pod względem podatkowym niż fundusze inwestycyjne. Dlaczego?

Cóż, jest kilka powodów. Na początek, fundusze inwestycyjne często płacą większy podatek od zysków kapitałowych ze względu na częstotliwość transakcji. Ponadto, podatek od zysków kapitałowych z ETF jest odroczony do momentu sprzedaży produktu, natomiast inwestorzy funduszy wzajemnych będą płacić podatek od zysków kapitałowych w trakcie posiadania udziałów.

Osobno zarządzane rachunki (SMA) i zunifikowane rachunki zarządzane (UMA) mogą oferować jeszcze więcej korzyści podatkowych niż ETF. Przyjrzyjmy się teraz tym rozwiązaniom.

3.

Wykorzystaj korzyści płynące z odrębnie i jednolicie zarządzanych rachunkówSMA

i UMA to dwie opcje maksymalizacji korzyści podatkowych Twoich klientów podczas inwestowania. Każda opcja ma swoje unikalne korzyści:

1. Rachunki SMA są, pod każdym względem, niepowiązanymi funduszami wzajemnymi. Inwestują Państwo bezpośrednio w papiery wartościowe, a ponadto mogą Państwo wykorzystać dźwignię strat. Inwestorzy mogą zrównoważyć zyski podlegające opodatkowaniu poprzez straty portfela, a to może znacznie zmniejszyć obciążenie podatkowe klienta w procesie.

2. UMAs to ujednolicone rachunki, a na jednym rachunku umieszczają wiele inwestycji, takich jak obligacje, ADR-y, towary, akcje indywidualne, ETF-y, fundusze inwestycyjne lub inne. Wszystkie te aktywa trafiają na jeden ujednolicony rachunek.

UMA mogą zmniejszyć obciążenia podatkowe, ale należy wziąć pod uwagę opłaty związane z zarządzaniem. Większość UMA wymaga standardowej opłaty w wysokości do 1,0 - 1,5 procent rocznie za zarządzanie kontem.

SMA vs. UMAOtwarcie

UMA

wymaga dogłębnych rozmów z klientami, aby w pełni zrozumieć ich cele inwestycyjne i wypełnić UMA odpowiednimi aktywami.

SMA mają swoje miejsce w portfelach. Jednak wykorzystanie korzyści podatkowych wynikających z SMA jest skomplikowane i wymaga złożonego procesu, w którym decyzje inwestycyjne podejmowane są na poziomie rachunku, co wymaga uwzględnienia informacji o dacie nabycia i podstawie kosztowej każdego klienta.

Z drugiej strony, UMA są holistyczne i pozwalają doradcy na zarządzanie całym rachunkiem z uwzględnieniem korekt alokacji. Dla doradców, UMA poprawiają również wydajność i skalowalność. Dla klientów UMA mogą być również wygodniejsze.

Jeśli planują Państwo zaoferować klientom UMA, konieczne jest, aby:

  • Poznaj cele klientów przed stworzeniem UMA
  • Inwestowanie w oparciu o różne scenariusze rynkowe
  • Zarządzać rachunkiem w celu dostosowania do zmienności

Wykorzystanie zarówno SMA, jak i UMA ma swoje zalety, a do Ciebie, jako doradcy, należy współpraca z klientem w celu ustalenia, jaka opcja jest najlepsza w danym przypadku.

WniosekW końcu

, jeśli zdarzają się spadki na rynku, są one rzadką okazją do zmiany pozycji aktywów klienta na inwestycje, które są bardziej efektywne podatkowo. Wykorzystaj spadki koniunktury do ponownej oceny strategii podatkowych i wprowadzenia zmian w portfelu.

Jeśli chcesz pomóc klientom w osiągnięciu lepszych wyników netto po opodatkowaniu ich inwestycji, kluczowe jest rozpoczęcie pracy nad ich portfelem już dziś. Właściwa alokacja i lokalizacja aktywów, rodzaje aktywów oraz instrumenty wykorzystywane w portfelu mogą pomóc klientom w utrzymaniu większej ilości pieniędzy na ich kontach po opodatkowaniu.