Czwartek, 7 grudnia 2023

Nadaj spójny i profesjonalny wygląd swoim skoroszytom programu Excel

19 września 2021

Jeśli zależy Ci na zachowaniu spójności i chcesz, aby dokumenty wysyłane przez Twoją firmę wyglądały spójnie i profesjonalnie, możesz użyć prostego makra, które automatycznie sformatuje Twoje firmowe skoroszyty z określonymi elementami.

Poniższa wskazówka pomoże Ci utworzyć makro, którego możesz użyć do wstawienia niestandardowej stopki lub nagłówka do wszystkich dokumentów Twojej firmy.

Aby utworzyć makro, wykonaj następujące czynności:

  1. Otwórz nowy skoroszyt programu Excel.
  2. W menu Narzędzia wskaż polecenie Makro, a następnie kliknij przycisk Nagraj nowe makro.
  3. W polu Nazwa makra wpisz nazwę makra, na przykład Strona firmowa.
  4. Na liście Zapisz makro w wybierz opcję Osobisty skoroszyt makra. (Uwaga: Makro musi zostać zapisane w osobistym skoroszycie Macro, w przeciwnym razie zostanie utracone).
  5. Kliknij przycisk OK.
  6. W menu Widok kliknij polecenie Nagłówek i stopka.
  7. Kliknij przycisk Stopka niestandardowa.
  8. Kliknij w polu Lewa sekcja, Środkowa sekcja lub Prawa sekcja, a następnie kliknij przyciski, aby wstawić informacje o nagłówku lub stopce, które chcesz umieścić w danej sekcji; możesz też wpisać własne informacje, takie jak nazwa firmy, adres itp.
  9. Możesz dostosować czcionkę, klikając przycisk Czcionka (przycisk z dużym A), aby zmienić atrybuty czcionki.
  10. Kliknij przycisk OK.
  11. W menu Narzędzia wskaż pozycję Makro, a następnie kliknij przycisk Zatrzymaj nagrywanie.

Aby użyć tego nowego makra w dokumencie, wykonaj następujące czynności:

  1. Otwórz nowy dokument.
  2. W menu Narzędzia wskaż polecenie Makro, a następnie kliknij polecenie Makra .
  3. W polu Nazwa makra kliknij nazwę makra, które chcesz uruchomić.
  4. Kliknij przycisk Uruchom.

Możesz kliknąć Podgląd wydruku, aby zobaczyć, jak będzie wyglądała stopka lub nagłówek.